Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

21 mars - Journée mondiale de la poésie et de la lutte contre le racisme

Le 21 mars est la journée internationale consacrée en même temps à la poésie et à la lutte contre le rasime.
Η 21 Μαρτίου είναι η διεθνής ημέρα αφιερωμένη συγχρόνως στην ποίηση και στον αγώνα εναντίον του ρατσισμού.

Voilà deux très beaux poèmes d' un grand poète Français, de Jacques Prévert
Και να δυο πολύ όμορφα ποιήματα ενός μεγάλου Γάλλου ποιητή, του Ζακ Πρεβέρ

"Pour faire le portrait d' un oiseau"  Για να κάνεις το πορτραίτο ενός πουλιού


"Le cancre"  Ο μπουμπούνας





Dis NON au racisme,  NON aux discriminations !
Πες ΟΧΙ στον ρατσισμό, ΟΧΙ στις διακρίσεις !



 Αγαπητέ λευκέ μου αδελφέ,
όταν γεννήθηκα , ήμουν μαύρος.
Όταν μεγάλωσα, ήμουν μαύρος.
Όταν είμαι στον ήλιο, είμαι μαύρος..
Όταν θα πεθάνω, θα είμαι μαύρος.

Ενώ εσύ, λευκέ άνθρωπε,
όταν γεννήθηκες, ήσουν ροζ.
Όταν μεγάλωσες, ήσουν άσπρος.
Όταν είσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος.
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε.
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι πράσινος.
Όταν είσαι άρρωστος, κιτρινίζεις.
Όταν θα πεθάνεις, θα γίνεις γκρι.

Λοιπόν, ποιός από τους δυο μας είναι ο έγχρωμος ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου