5 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών
UNESCO: "'Investir dans l'avenir, investir dans les enseignant(e)s"
Η απάντηση στην συχνή ερώτηση «βγάζετε την ύλη;» που παρατίθεται στο site του σχολείου δίνει μια σαφή εικόνα της φιλοσοφίας του σχολείου που το καθιστά ένα εκπαιδευτικό όνειρο για κάθε εκπαιδευτικό:
«Η ύλη βγαίνει κανονικά σχεδόν σε όλα τα μαθήματα. Δεν γίνονται εκπτώσεις στους γνωστικούς στόχους αλλά δεν βασιζόμαστε μόνο στο σχολικό εγχειρίδιο για να τους πετύχουμε. Σίγουρα υπάρχουν και οι βαρετές μετωπικές στιγμές που προσπαθούμε όσο γίνεται να αποφεύγουμε, αλλά γενικά μέσα από δραστηριότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και στα διαλείμματα, γεννιούνται αφορμές για μάθημα. Άλλοι πάλι στόχοι δουλεύονται σιωπηλά από το νηπιαγωγείο ακόμα, όπως για παράδειγμα η στατιστική, όπου από το νηπιαγωγείο οι μαθητές συγκεντρώνουν στοιχεία του καιρού τα οποία ταξινομούν. Αυτό συνεχίζεται σε όλες τις τάξεις, μέχρι και τις μεγάλες όπου εκεί πάμε στο μετεωρολογικό σταθμό και σε πιο οργανωμένη ταξινόμηση. Το καλό σε αυτό είναι ότι γεννιέται η ανάγκη να μάθουν στατιστική για να οργανώσουν κάπου την πληροφορία. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τις φυσικές επιστήμες που ξεκινάνε από το νηπιαγωγείο ακόμα, ενταγμένες στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Επιπλέον δε μπορούμε να κάνουμε μάθημα όταν ή εμείς ή τα πιτσιρίκια δεν έχουμε καλή ψυχολογία. Πολλές φορές σταματάμε στη μέση για να κάνουμε κάτι άλλο, κάνουμε μεγαλύτερα τα διαλείμματα ή ότι άλλο χρειαστεί ώστε την ώρα που θα είμαστε μέσα θα έχουμε στραμμένη την προσοχή μας σε ένα στόχο. Μέσα από τα βιώματα των μαθητών και το παιχνίδι γίνονται κτήμα τους πολλά από αυτά που με μόνο εργαλείο τον πίνακα φαίνονται δύσκολο να διδαχθούν. Οι διδασκαλίες μας ωστόσο δεν ήταν ποτέ στραμμένες στην ύλη και πάντα προσπαθούμε να δημιουργούμε καταστάσεις όπου μέσα από αυτές κάθε παιδί θα αισθάνεται καλό σε κάτι, ή σε όλα :) Θα μπορεί να εκφράζεται, να δημιουργεί και να συμπεριφέρεται σωστά στα πλαίσια της ομάδας του και να μπορεί εύκολα να προσαρμόζεται και να λύνει προβληματικές καταστάσεις. Γιατί στην τελική, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε, όταν σταματάμε να μαθαίνουμε».
πηγή: tvxs.gr
Η εκπαίδευση είναι το πιο δυνατό όπλο για ν'αλλάξουμε τον κόσμο Νέλσον Μαντέλα |
" Επενδύουμε στο μέλλον, επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς"
Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/59#ixzz3njKiyDRb
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/59#ixzz3njKiyDRb
ΔΑΣΚΑΛΟΣ με κεφαλαία, παντός καιρού, "ετοιμοπόλεμος" στα εύκολα και τα δύσκολα.
Στη Σαχάρα, στις μακρινές στέπες, στις μεγάλες πόλεις, σε ωραία σχολεία, σε άθλια υπόστεγα ή καλύβες είναι αυτός(η) που ανοίγει δρόμους πνεύματος και καρδιάς γιατί εμπνέεται από τα φωτεινά μάτια των παιδιών χωρίς διδαχές και μεγαλοστομίες. Είναι αυτός(η) που αφήνει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών να βρει το χώρο της μέσα στην τάξη και να τη φωτίσει.
Είναι αυτός(η) που μαθαίνει κάθε μέρα από τους μαθητές και ανακυκλώνει με τρόπο γόνιμο αυτή τη γνώση χωρίς να φοβάται να εκτεθεί ως "αδαής". Είναι αυτός(η) που ενώ οδηγεί στην αρχή, δε φοβάται αργότερα να παραμερίσει για να κάνουν τα πρώτα βήματα μόνοι τους οι "νεοσσοί".Είναι αυτός(η) που δεν επιδιώκει διακαώς ν'αποδείξει κάτι γιατί όλα τ'αποκαλύπτει η αγάπη του για αυτή την υπέροχη δουλειά !
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όλου του κόσμου που σε πείσμα των καιρών κρατούν όρθια την ελπίδα !
Κι ένα πανέμορφο εναλλακτικό σχολείο στο χωριό Φουρφουρά της Κρήτης που ξεκίνησε από την αγάπη και το μεράκι κάποιων δασκάλων και δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από ξακουστά σχολεία της Ευρώπης
Το δημοτικό του Φουρφουρά Ρεθύμνου στην παγκόσμια λίστα της εναλλακτικής εκπαίδευσης
15/05/14 12:26
Διαβάστηκε 17503 φορές
Το Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων στο Φουρφουρά Ρεθύμνου έγινε δεκτό χωρίς τις ετήσιες εισφορές που κανονικά απαιτούνται στην παγκόσμια λίστα των Σχολείων της Εναλλακτικής εκπαίδευσης (παρέα με το Summerhill,το Sands School, τα Sudbury, τα Waldorf, τα Σχολεία του Δάσους κ.α.) εκπροσωπώντας τη χώρα μας σε μια εκπαιδευτική κοινότητα που θέτει διαφορετικούς στόχους. Eυχή της υπέροχης ομάδας των δασκάλων του σχολείου είναι «το λινκ της Ελλάδας να γεμίσει με σχολεία και μακάρι κάποτε να έχουμε και ελληνική είσοδο στα δημοκρατικά σχολεία».
Η απάντηση στην συχνή ερώτηση «βγάζετε την ύλη;» που παρατίθεται στο site του σχολείου δίνει μια σαφή εικόνα της φιλοσοφίας του σχολείου που το καθιστά ένα εκπαιδευτικό όνειρο για κάθε εκπαιδευτικό:
«Η ύλη βγαίνει κανονικά σχεδόν σε όλα τα μαθήματα. Δεν γίνονται εκπτώσεις στους γνωστικούς στόχους αλλά δεν βασιζόμαστε μόνο στο σχολικό εγχειρίδιο για να τους πετύχουμε. Σίγουρα υπάρχουν και οι βαρετές μετωπικές στιγμές που προσπαθούμε όσο γίνεται να αποφεύγουμε, αλλά γενικά μέσα από δραστηριότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και στα διαλείμματα, γεννιούνται αφορμές για μάθημα. Άλλοι πάλι στόχοι δουλεύονται σιωπηλά από το νηπιαγωγείο ακόμα, όπως για παράδειγμα η στατιστική, όπου από το νηπιαγωγείο οι μαθητές συγκεντρώνουν στοιχεία του καιρού τα οποία ταξινομούν. Αυτό συνεχίζεται σε όλες τις τάξεις, μέχρι και τις μεγάλες όπου εκεί πάμε στο μετεωρολογικό σταθμό και σε πιο οργανωμένη ταξινόμηση. Το καλό σε αυτό είναι ότι γεννιέται η ανάγκη να μάθουν στατιστική για να οργανώσουν κάπου την πληροφορία. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τις φυσικές επιστήμες που ξεκινάνε από το νηπιαγωγείο ακόμα, ενταγμένες στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Επιπλέον δε μπορούμε να κάνουμε μάθημα όταν ή εμείς ή τα πιτσιρίκια δεν έχουμε καλή ψυχολογία. Πολλές φορές σταματάμε στη μέση για να κάνουμε κάτι άλλο, κάνουμε μεγαλύτερα τα διαλείμματα ή ότι άλλο χρειαστεί ώστε την ώρα που θα είμαστε μέσα θα έχουμε στραμμένη την προσοχή μας σε ένα στόχο. Μέσα από τα βιώματα των μαθητών και το παιχνίδι γίνονται κτήμα τους πολλά από αυτά που με μόνο εργαλείο τον πίνακα φαίνονται δύσκολο να διδαχθούν. Οι διδασκαλίες μας ωστόσο δεν ήταν ποτέ στραμμένες στην ύλη και πάντα προσπαθούμε να δημιουργούμε καταστάσεις όπου μέσα από αυτές κάθε παιδί θα αισθάνεται καλό σε κάτι, ή σε όλα :) Θα μπορεί να εκφράζεται, να δημιουργεί και να συμπεριφέρεται σωστά στα πλαίσια της ομάδας του και να μπορεί εύκολα να προσαρμόζεται και να λύνει προβληματικές καταστάσεις. Γιατί στην τελική, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε, όταν σταματάμε να μαθαίνουμε».
πηγή: tvxs.gr
http://www.enallaktikos.gr/ar4946el_to-dimotiko-toy-foyrfoyra-rethymnoy-stin-pagkosmia-lista-tis-enallaktikis-ekpaideysis.html
Και για το τέλος αφήνουμε το υπέροχο απόσπασμα από την ταινία για τη ζωή και το έργο του Γάλλου παιδαγωγού CélestinFreinet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου